Általános Szerződési Feltételek
1. Bemutatkozás
Üdvözöljük a FullBike internetes kerékpár üzlet látogatói között!
Mi azon dolgozunk, hogy elégedett legyen a kínálatunkkal, a szolgáltatásaink színvonalával és rendszeresen a vásárlóink között üdvözölhessük.
Célunk, hogy termékeinkkel és tapasztalatainkkal megkönnyítsük döntését mindazoknak, akik e remek sportszer, játék, szabadidős termék és nem utolsó sorban közlekedési eszköz vásárlására szánták el magukat.
Reméljük, hogy hamarosan Önt is az elégedett, rendszeresen visszatérő vásárlóink között üdvözölhetjük.
Kérjük, mielőtt első rendelését elküldi, az alábbiakat figyelmesen olvassa át!
Esetleges kérdésével keresse ügyfélszolgálatunkat a “Kapcsolat” menüpontban.
Szolgáltató adatai:
- Név: Nagy Norbert egyéni vállalkozó.
- Cím: 4100 Berettyóújfalu, Kádár vitéz u. 76.
- Adószám: 62733520-2-29.
- Bankszámlaszám: 10400384-50526772-65521007
- Vállalkozói igazolvány száma: ES-184794.
- Email cím: webshop@fullbike.hu
- Érdekképviseleti szerv: Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
Tárhelyszolgáltató adatai:
- Név: W3HOST Bt.
- Cím: 1156 Budapest, Sárfű utca 25.
- Cégjegyzékszám: 01-06-783082
- Adószám: 22153632-2-42
- Telefonszám: +36 70 212 8290
- Email cím: info@w3host.hu
- Weboldal: www.w3host.hu
2. Általános tájékoztató
2.1. Szolgáltatás meghatározása
Az alábbiakban leírt szerződési feltételek Nagy Norbert egyéni vállalkozó, mint elektronikus kereskedelmi szolgáltatást nyújtó (továbbiakban: szolgáltató) által üzemeltetett www.fullbike.hu internetes áruházban történő vásárlás jogi feltételeit tartalmazza.
A Fullbike Webshop oldalon történő vásárlást a 2014. március 15. napját követő vásárlások esetében, az e napon hatályba lépett új Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, Hatodik Könyv, Kötelmi Jog 6:5. §, 6:7.§, valamint Az elektronikus úton történő szerződések különös szabályai fejezete 6:82. § – 6:85. §-ai; illetve az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.), illetve 2014. június 12. napjáig – az addig megkötött szerződések esetében – a távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5.) Korm. rendelet szabályozza. A 2014. június 13. napjától megkötött szerződésekre, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet előírásait alkalmazzuk.
Amennyiben igénybe veszi az oldal szolgáltatásait és a www.fullbike.hu oldalán rendelést küld, ezzel egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti, és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket, amely Ön és a szolgáltató között létrejött. A szolgáltató fenntartja a jogot, hogy előzetes egyezség és értesítés nélkül módosítsa a szerződést, a változtatások nem térhetnek el a jogszabályi előírásoktól, és nem vonatkozhat a teljesítés alatt lévő megrendelésekre. Kérjük, hogy minden esetben ellenőrizze az adott, aktuálisan érvényes üzletszabályzatunkat.
A webáruházban csak cselekvőképes természetes, illetve jogi személy vásárolhat és adhat le megrendelést. A rendelés elküldésével a megrendelő és a szolgáltató között, mint távollévők között kötött szerződés jön létre a jelen dokumentumban leírt feltételek szerint. A szolgáltató kötelezettséget vállal a megrendelés tárgyában a tőle elvárható legkörültekintőbb magatartás tanúsítására, a megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy a megrendelt árut átveszi, és a vételárat az átvételkor kiegyenlíti.
A szerződés oly módon jön létre, hogy a megrendelő a webáruházban kiválasztott tételeket elektronikusan megrendeli. A megrendelési folyamat során megrendelő megismeri a termékeket, annak paramétereit, tulajdonságait és jellegzetességeit, az árakat és fizetési feltételeket és az áru átvételének módját. A megrendelés érvényesítéséhez el kell fogadnia az Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF, jelen dokumentum.)
A szolgáltató vállalja a weboldalán található kínálatból összeállított árukosárban található termékek beszerzését, és a megrendelővel egyeztetett címre – a szerződött szállító partnerén keresztül – való eljuttatását.
2.2. Regisztráció
A szerződő ügyfél (továbbiakban: ügyfél) elismeri a szolgáltató fullbike.hu weboldalán történt megrendeléssel és regisztrációval, hogy a szolgáltatóval jogerősen szerződött, és e szerződés alapjaként az Általános Szerződési Feltételeket elfogadja.
A regisztráció az ügyfél számára – ha az általa megadott név, kiszállítási cím, illetve telefonszám nem valós – nem formál jogot arra, hogy a szolgáltatást követelje.
A regisztráció az első lépés a vásárlás előtt, ugyanakkor, ha az ügyfél csak böngészi a weboldalt és érdeklődik, nem szükséges regisztrálnia magát. Ha az ügyfél vásárolni is akar, pontosan fel kell tüntetnie nevét, telefonszámát, és azt a címet, ahová a megrendelt árut kéri.
Az adatok (pl. szállítási cím) a későbbiekben megváltoztathatók, ha az ügyfél más címre kéri a megrendelt árut. A telefonszám megadása kötelező, mivel megkönnyítheti az ügyintézést és az esetleges változtatások vagy problémák kezelését.
Az ügyfél köteles mindig élő és valós e-mail címet megadni. Erre az e-mail címre érkeznek majd a vásárlással kapcsolatos információk és visszaigazolások. A hiányosan, hamisan, vagy pontatlanul megadott adatokkal a megrendelés elutasításra kerül, illetve a szerződés nem jön létre. Amennyiben a regisztrált adatok nem felelnek meg a valóságnak a megrendelést a szolgáltató törli, és a teljesítésétől indoklás nélkül eláll.
2.3. Vásárlás
A fullbike.hu webáruházban a vásárlás kizárólag elektronikus úton lehetséges. Telefonon, faxon, e-mailen, levélben leadott rendeléseket a szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni.
A rendelés elküldése után egy megerősítő e-mail üzenetet küld az ügyfél részére, ezt érdemes mielőbb leellenőrizni, hogy az esetleges hibák vagy téves rendelések még a csomag elindulása előtt kiderüljenek.
Az ügyfél rendelését a szolgáltató telefonon, vagy e-mailben igazolja vissza – az ünnep- és munkaszüneti napok kivételével – a megrendelés beérkezését követő 24/48 órán belül.
Tájékoztatjuk tisztelt vásárlóinkat, hogy azokat, akik megrendelést adnak le, és kiszállítás előtt a rendelést indokolatlanul lemondják, vagy a rendelt kerékpárt/kerékpárokat nem veszik át, a továbbiakban nem áll módunkban kiszolgálni. Tesszük ezt a komolytalan vásárlások és vásárlók kiszűrése érdekében. Kérjük, ezért csak akkor adjon le megrendelést, ha át is veszi a rendelt kerékpárt!
2.4. Árak
A fullbike.hu webáruházban történő megrendelések esetén nincs minimális értékhatár.
A szolgáltató, mint a fullbike.hu webáruház üzemeltetője fenntartja a vásárlási feltételek, szabályok szabadon változtatásának jogát, bármiféle értesítés kiküldése nélkül. Bármiféle változtatás akkortól lép életbe, amikor az a fullbike.hu internetes oldalon megjelenik.
A termékleírás melletti ár minden termék esetében a bruttó vételár, azaz az áfát tartalmazza.
Az árváltozás jogát a szolgáltató fenntartja.
A fullbike.hu-n vásárolt termékeket a Magyar Posta szállítja az ügyfélhez.
Kerékpárok esetén a kiszállítás díja 6.990 Ft.
Amennyiben a rendelés összértéke nem éri el az 5.000 Ft-ot, 500 Ft csomagolási díj kerül felszámításra.
2.5. Fizetés
A fullbike.hu webáruház hivatalos fizetőeszköze a Ft (HUF).
Fizetés az áru átvételekor készpénzben lehetséges. A fizetést az ügyfél a szállítónál intézi.
Amennyiben a vásárlás végösszege meghaladja a bruttó 50.000.-Ft-ot, úgy a szolgáltató kérheti ügyféltől, foglaló megfizetését. A foglaló, a rendelések visszaigazolásakor kerül meghatározásra, melynek mértéke a vásárlás összegének függvényében változhat. A foglaló megfizetése a termékszámla kiállítójának bankszámla számára történik. Az árú kiszállítása ilyen esetekben akkor indul el, ha a foglaló, a termékszámla kiállítójának bankszámla számára hiánytalanul beérkezett, és ezt a bank igazolta.
A termékszámla kiállítója: Nagy Norbert egyéni vállalkozó.
- Cím: 4100 Berettyóújfalu, Kádár vitéz u. 76.
- Adószám: 62733520-2-29.
- Bankszámlaszám: 10400384-50526772-65521007
- Vállalkozói igazolvány száma: ES-184794.
2.6. Kommunikáció
Az internetes kommunikáció alatt esetlegesen fellépő problémákért és ezek következményeiért a szolgáltató, mint a fullbike.hu webáruház üzemeltetője semmiféle felelősséget nem vállal. Kapcsolatba léphet velünk a webáruházon keresztül a kapcsolat menüpont alatt, a webshop@fullbike.hu e-mail címen.
A fullbike.hu webáruházzal kapcsolatos minden ügyfélvisszajelzés fontos számunkra. Kérjük, hogy jelezze felénk, ha elégedett volt szolgáltatásunkkal, termékeinkkel, vagy az esetlegesen felmerülő problémákat is.
Várjuk ügyfeleink visszajelzését, akik olyan terméket kerestek, amely beleillik a fullbike.hu által forgalmazott termékek közé, de jelenleg nem elérhető a kínálatban. Amennyiben lehetséges, igyekszünk az ügyfelek által keresett termékkel kibővíteni kínálatunkat.
2.7. Termék meghatározása, termékinformációk, felelősségvállalás
A vásárolt áruk jellemzőit a konkrét árucikk információs oldalából tudhatja meg részletesen. Az ismertető leírás esetleges hiányossága vagy pontatlansága miatt nem vállalunk felelősséget. A feltüntetett képek helyenként illusztrációk! A termék gyártója fenntartja a jogot a termék specifikációjának előzetes értesítés nélküli módosítására. Ebből adódóan a termék egyes paraméterei esetleg eltérhetnek a fent megadottaktól. Az esetleges elírásokból eredő károkért, a szolgáltató nem vállal felelősséget.
2.7.1. Szolgáltató felelősségvállalása
Az árváltozás jogát fenntartjuk. A szolgáltató fenntartja magának a jogot a felhasználóval szemben, a szolgáltatás és a tartalom egészére, vagy csak egy részére vonatkozó törlésre, szüneteltetésére, változtatásra bármilyen okból, előzetes értesítés nélkül, illetve a szolgáltatás és tartalom teljes körű, vagy részleges megszüntetésére. Az ebből eredő károkért a szolgáltató felelősséget nem vállal. Mivel a szolgáltató mint kereskedő lép fel a kerékpár gyártók és a vásárló között, ezért nem vállal felelősséget, semmilyen olyan kárért, amely a vásárlás után közvetlenül, vagy közvetve a megvásárolt áruval kapcsolatos.
Ügyfél kijelenti, hogy a harmadik személy által a szolgáltatón keresztül nyújtott szolgáltatással kapcsolatos jogi és kártérítési vitákba nem vonja be a szolgáltatót, és dolgozóit. Ezen ügyek intézése csak a gyártó és az ügyfél hatáskörébe tartozik.
2.7.2. Ügyfél felelősségvállalása
Ügyfél tudomásul veszi, hogy rendelése(i) jóváhagyásával jelen szerződést elfogadja, és az itt leírtak be nem tartásával szerződésszegést követ el, melyért jogi felelősséggel tartozik.
Ügyfél vállalja, hogy az általa jóváhagyott rendelésekben megrendelt árut tartalmazó küldemények átvételéről és kifizetéséről gondoskodik. Amennyiben a küldemény kézbesítése ügyfél hibájából meghiúsul, az ebből eredő többletköltségeket az ügyfél megtéríti a szolgáltató számára. A szolgáltató ilyen esetben a többletköltséggel megterheli ügyfél virtuális számláját, és annak teljesítésekor a többletköltség összegéről számlát állít ki.
2.8. Szerződés felmondása
Visszaélés esetén, vagy ha az ügyfél nem teljesíti kötelességeit, a szolgáltatónak joga van bármikor azonnali hatállyal a szerződést felmondani, az ügyfél adatait törölni. Az ügyfél bármikor kérheti a szerződés felbontását. Ez esetben a szolgáltató törli az ügyfél adatait a rendszeréből.
2.9. Adatvédelem
- A FullBike Webshop adatkezelési tájékoztatója
- A FullBike Webshop cookiekal kapcsolatos tájékoztatója
2.10. Szállítás
A webáruházban kiválasztott és megrendelt termékeket az ügyfél a lehetőségekhez képest néhány napon belül (maximum 14 nap), vagy a megrendelését követő visszajelzésünk alkalmával egyeztetett időpontban veheti át.
Az ügyfelet csupán a 2.4 pontban részletezett szállítási költségek (amennyiben vannak) terhelik. A megrendelt terméke(ke)t házhoz szállítjuk, a Magyar Posta futárszolgálat segítségével. A futárszolgálat Magyarországon az áru feladását követő 24 órán belül házhoz szállítja a megrendelt és biztonságosan becsomagolt termékeket.
A szállítás ingyenes. Egyes esetekben cégünk felszámíthat szállítási díjat. Ennek pontos összegéről a megrendelés leadása során minden ügyfelünk információt kap. A fentiektől eltérő szállítási határidők az adott árucikknél külön megjelölésre kerülnek. Amennyiben egy megrendelésen különböző szállítási határidejű termékek vannak, akkor a hosszabb szállítási határidő az irányadó.
Amennyiben az ügyfél a szolgáltató által összeállított csomag feladása után mondja vissza megrendelését, a szállítás teljes költsége az ügyfelet terheli.
Az esetleges szállítási késedelem, vagy a megrendelés teljes meghiúsulása esetén a webáruház szerkesztőségét kártérítési kötelezettség nem terheli.
Kérjük, hogy a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni. Amennyiben a csomag sérült, vetessen fel jegyzőkönyvet!
Összeszereletlen, beállítatlan kerékpár vásárlása esetén a vevőnek magának kell gondoskodnia a kerékpár üzemkész állapotba helyeztetéséről, melynek költségei a vevőt terhelik. Ez utóbbi esetben a vevőnek kizárólag szakműhelyben ÁFA-s számlával igazolt módon üzembehelyezett kerékpár esetén van lehetősége a jótállás érvényesítésére.
Ahhoz, hogy a kerékpár szállítható legyen, a kormányt elfordítjuk, kivesszük a pedálokat, illetve adott esetben az első kereket is. Ezen dolgok helyreállítása az ügyfél feladata. A kormányhoz általában 4,5,6,8mm-es imbuszkulcs szükséges, a pedálokat 15-ös villáskulccsal tudja meghúzni. Itt a menetet érdemes a betekerés előtt gépzsírral bekenni. Az első kerekek visszaszereléséhez is 15-ös villáskulcs szükséges, ha esetleg nem lenne gyorszáras. A kerekek berakásakor ügyeljünk a gyorszár helyes meghúzására, a fékek beakasztására. A pedálokat pedálkulccsal, egyes esetekben imbuszkulccsal lehet betekerni a hajtókarba. A pedálokon jelölve van melyik a bal, melyik a jobb oldali.
Ügyeljünk a meghúzási irányra: a bal oldali pedál bal menetes, a jobb oldali jobb menetes. A BMX kerékpároknál leszereljük a pegeket (ugrálókat), ehhez 15-ös, 17-es, vagy 19-es csőkulcsra lesz szükség.
A kormány felszerelésekor ügyeljünk a kormányszár csavarjainak meghúzási nyomatékára és a meghúzás sorrendjére. A négy csavaros kormányszárak csavarjait átlós sorrendben egyenletesen, mindig fél-fél, aztán negyed-negyed fordulatokat hajtva húzzuk meg!
A fitnesz terméket eredeti állapotban kapja meg, tehát az összeszerelés az ügyfél feladata. Az ebből eredő károkért a szolgáltató nem vállal felelősséget.
3. Jótállási feltételek
3.1. Jótállási feltételek
Azon termékekre, amelyek eladási ára 10.000,- Ft, vagy az alatti, kötelező jótállás jogszabály alapján nem vonatkozik, ugyanakkor a gyártó vagy forgalmazó vállalhat önkéntes jótállást, illetve a fogyasztót megilletik a kellékszavatossági jogok, mely utóbbiról többet megtudhat ezen a linken.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésének m) és n) pontjai értelmében a vállalkozásnak tájékoztatnia kell a fogyasztót a kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettségről, valamint a jótállás fennállásáról és annak feltételeiről. A kellékszavatosság, termékszavatosság és jótállás fogalmakat pontosan és megfelelően kell használni, úgy hogy a fogalmak közötti különbség a fogyasztó számára világos és egyértelmű legyen. E tájékoztatás a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. mellékletében foglalt mintatájékoztató útján is megadható.
Ptk. 2013. Év. V. Törvény:
6:159. §[Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(4) A kijavítást vagy kicserélést a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
6:168. § [Termékszavatossági igény]
(1) Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
(2) Ezen alcím alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
(3) A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
(4) Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
6:171. § [Jótállás]
(1) Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
(2) A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti.
A jótállás tartalma
Akár kötelező, akár szerződéses jótállásról legyen szó, a szerződés hibátlan teljesítéséért a jótálló felel, és a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett (Ptk. 6:171. §).
A jótállás alapján érvényesíthető jogok attól függnek, hogy a jótállás a felek megállapodásán vagy jogszabály rendelkezésén alapul-e, így:
a kötelező jótállás keretében a jótállási idő alatt felmerülő minőségi kifogás esetében lényegében a szavatossági jogokat (kijavítást, kicserélést, árleszállítást, elállást) lehet de kedvezőbb feltételekkel érvényesíteni,
ha pedig a jótállás szerződésen alapul, a felek megállapodása szerinti tartalmú jogok illetik meg a jogosultat, azzal, hogy, amennyiben nem rendelkeznek ezekről, úgy szintén a Ptk. szerinti szavatossági jogokat érvényesíthet a jogosult.
A jótállás időtartama
A jótállási idő a tényleges teljesítéssel kezdődik, tartamát az ún. kötelező jótállás esetében az azt rendelő jogszabály, míg szerződéses jótállásnál a felek megállapodása határozza meg.
A kötelező jótállás időtartama 1 év, amelynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadása, vagy ha az eszközt üzembe kell helyezni és azt a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, akkor az üzembe helyezés napja. Tehát fontos kihangsúlyozni, hogy a jótállási idő nem feltétlenül a vásárlás napján kezdődik.
Mindezek alapján a jótállás időtartama független a szavatossági jogok érvényesíthetőségére irányadó határidőktől, és azokhoz képest akár rövidebb, de hosszabb is lehet.
Látni kell azonban, hogy a gyakorlatban a teljesítéstől (vásárlástól) számítottan párhuzamosan telik a szavatossági és jótállási határidő, azok sokszor átfedésben vannak. Amennyiben például a fogyasztó bútort vásárol 10.000 Ft feletti értékben, arra a vonatkozó rendelet alapján egy év kötelező jótállás jár, függetlenül attól, hogy ugyanerre a bútordarabra a forgalmazó 5 év garanciát (szerződésben vállalt jótállást) biztosít, és a Ptk. alapján pedig fogyasztói szerződés esetén két év jogvesztő határidőn belül érvényesíthetőek a szavatossági jogok.
3.2. Elállási jog
A távollévők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet szabályozása értelmében a fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 munkanapon belül (beleértve a 14. naptári napot is) indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult a fogyasztó 12 hónap elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a vállalkozás azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. Az eladó kizárólag használatba nem vett, sérülésmentes, hiánytalan csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén téríti vissza a vételárat ezen pont alapján.
A termék visszaérkezését követő 14 munkanapon belül a Fullbike Webáruház Vásárló által megadott bankszámla számra visszatéríti a termék vételárát (egyeztetés alapján postai úton történő visszajuttatás is lehetséges).
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: Nagy Norbert e.v. 4100 Berettyóújfalu, Kádár V. u. 76, e-mail cím: webshop@fullbike.hu. Ebből a célból felhasználhatja az itt található elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.
Mi az a felmondási jog?
A felmondási jog illet meg minket, ha a vállalkozást arra kérjük, hogy szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését az elállásra nyitva álló 14 napos határidő lejárta előtt kezdje meg (mely kérést kötelesek vagyunk kifejezetten közölni) és ezen nyilatkozatunk megtételét követően a teljesítés megkezdődik. A felmondást (az elálláshoz hasonlóan) nem kell indokolni.
A felmondás abban különbözik az elállástól, hogy nem visszamenőlegesen, hanem a jövőre nézve szünteti meg a szerződést, így az általunk kifizetett összegnek csak arányos részét vagyunk jogosultak visszakérni, attól függően, hogy mekkora részt teljesített már a szolgáltatásból a vállalkozás.
A szolgáltatóval történő elszámolás során a szolgáltatás teljes (adóval növelt) díját kell alapul venni, amelyet a már igénybe vett szolgáltatás mértékéhez kell viszonyítani. Ha azonban bizonyítani tudjuk, hogy az alapként így megállapított összeg túl magas, akkor az arányos összeget a teljesített szolgáltatás piaci értéke alapján kell kiszámítani (a piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni). Lényeges, hogy vita esetén minket terhel annak bizonyítása, hogy felmondási jogunkat a jogszabály előírásainak megfelelően gyakoroltuk.
A felmondási jogunkat is elveszítjük, ha a szolgáltatás egészét teljesítette a vállalkozás.
Mely időponttól gyakorolhatjuk elállási jogunkat?
Termék (például könyv, elektronikai cikkek stb.) megrendelése esetén a termék átvételétől, míg szolgáltatás igénybevétele (például interneten közzétett apróhirdetés, interneten megrendelt kábeltelevízió előfizetés) esetén a szerződéskötés napjától számítandó az elállási határidő. Lényeges, hogy elállási jogunkat a szerződés megkötésének napja és a termék megérkezésének napja közötti időszakban is gyakorolhatjuk.
Milyen időtartamon belül gyakorolhatjuk elállási jogunkat?
A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 napon (naptári nap!) belül élhetünk elállási jogunkkal. Az általános szabályok szerint a határidőbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele.
Lássunk egy példát: Ha a terméket a futárcég egy csütörtöki napon szállítja ki részünkre, a 14 napos elállási határidő a pénteki napon kezdődik. A szombat és vasárnap is naptári nap, ezért az elállási határidőbe a hétvége is beletartozik.
Természetesen a 14 napos határidő alatt bármikor elállhatunk a szerződéstől, de a jóhiszeműség és a tisztesség általános követelménye szerint a termék átvételét követően, annak jellegének, tulajdonságának és működőképességének megállapításához szükséges használatot követően döntsünk a termék megtartásáról vagy esetleges visszaküldéséről.
Elállás esetén a 14 napos időtartamon belül meg is kell érkeznie a visszaküldött terméknek az eladóhoz?
Elállás esetén kötelesek vagyunk a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni (postára adni, vagyis intézkedni az elküldés iránt) a vállalkozásnak. Az tehát nem elvárás, hogy termék vissza is érkezzen a vállalkozáshoz a 14 napon belül.
Előfordulhat olyan eset, hogy az elállási, felmondási határidő meghosszabbodik?
Ha a vállalkozás az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a vállalkozás a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja számunkra a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap lesz.
Milyen módon tudjuk igazolni a termék átvételének a napját?
A termék átvételének napját elsősorban a termékhez mellékelt számlán (nyugtán) szereplő teljesítési időpont alapján tudjuk igazolni az eladó felé. Előfordulhat, ezért figyeljünk arra, hogy a termék tényleges átvételének a napja későbbi, mint a számlán feltüntetett teljesítési időpont, ezért az elállásra rendelkezésre álló 14 napos időtartam akár néhány nappal meg is rövidülhet.
Sajnos a kisebb webáruházak sok esetben még számlát (nyugtát) sem mellékelnek a termékhez, ezért célszerű – amennyiben mód van rá – a termék átvételekor az átvételi elismervényről egy másolatot kérni, vagy arra a futárral vagy a postai alkalmazottal az átvétel tényleges napját ráírattatni.
Kipróbálhatjuk-e a terméket az elállási határidő alatt?
Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 14 napos határidő alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez [kivéve zárt csomagolású egészségvédelmi, higiéniai termékek, hang-, illetve képfelvétel (CD és DVD lemezek), számítógépes szoftver esetében.
Fontos tudni ugyanakkor, hogy ha a terméket nem csak kipróbáltuk, hanem ezen felül is használtuk, akkor a termék ebből fakadó értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk a vállalkozás felé.
Milyen formában kell közölnünk a szerződéstől való elállásunkat az eladóval?
Elállási szándékunkat szóban (telefonon), postai úton (célszerű tértivevényes levélben) vagy e-mailben jelzett egyértelmű nyilatkozatunkkal, valamint a Korm. rendelet mellékletében található nyilatkozat-minta útján közölhetjük. Amennyiben a vállalkozás a honlapján ezt biztosítja, úgy a honlapon is kifejezésre juttathatjuk e jog gyakorlására vonatkozó szándékunkat. Ilyen esetben a vállalkozás köteles tartós adathordozón (pl.: e-mailben) haladéktalanul visszaigazolni nyilatkozatunk megérkezését.
Az utólagos bizonyíthatóság érdekében javasolt, hogy elállási nyilatkozatunkat elsősorban az eladónak a webáruház honlapján közzétett e-mail címére küldjük el. Természetesen, amennyiben a vállalkozás rendelkezik üzlethelyiséggel vagy vevőszolgálattal, elállási nyilatkozatunkat személyesen is átadhatjuk és az eladóval igazolt módon átvetethetjük.
A terméket csak akkor küldjük vissza, ha az eladó nem zárkózott el a termék visszavételétől, mivel ellenkező esetben, a termék visszaküldése után már a termék sem lesz a birtokunkban és kérdéses, hogy az eladó egyáltalán visszafizeti-e az általunk kifizetett összeget.
Milyen következményekkel jár a szerződéstől való elállás?
Elállás esetén az interneten megkötött szerződés a szerződéskötés napjára visszamenőleg kerül megszüntetésre, ezért olyan helyzetet kell teremteni, mintha a fogyasztó meg sem rendelte volna a terméket az online shopban. Ez azt is jelenti, hogy a fogyasztó köteles a terméket saját költségén (kivéve, ha vállalkozás ezt előzetesen vállalta) haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni az eladó vagy az átvételre jogosult meghatalmazott személy részére, az eladó pedig köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül napon belül a fogyasztó által kifizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket (tehát pl.: a szállítási, csomagolási díjat is) visszatéríteni.
Ha a megrendeléskor nem a vállalkozás által felkínált legolcsóbb szállítási módot választottuk, akkor is csak a felkínált legolcsóbb szállítási díjnak megfelelő összeget köteles visszatéríteni számunkra a vállalkozás. Természetesen ebből a szempontból nem számít szállítási módnak, ha a vállalkozás üzletében is van mód a termék átvételére ingyen (hiszen ilyenkor nem történik tényleges szállítás!).
Mi az a visszatartás joga?
Változás a 2014. június 13-a előtti szabályozáshoz képest, hogy a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát és a szállítási költséget, amíg a fogyasztó vissza nem szolgáltatta részére a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
Meggondolhatjuk magunkat és visszaléphetünk az interneten rendelt szolgáltatás nyújtására irányuló szerződéstől?
Ha szolgáltatást rendeltünk interneten, akkor főszabály szerint a szerződés megkötését követő 14 napon belül ugyanúgy elállhatunka szerződéstől, mint a termékek vásárlása esetén.
Az elállási jog helyett felmondási jog illet meg minket, ha a vállalkozást arra kérjük, hogy a szerződés teljesítését az elállásra nyitva álló 14 napos határidő lejárta előtt kezdje meg (mely kérést kötelesek vagyunk kifejezetten közölni) és ezen nyilatkozatunk megtételét követően a teljesítés megkezdődik.
A felmondási jogunkat is elveszítjük, ha a szolgáltatás egészét teljesítette a vállalkozás, és tudomásul vettük (még a teljesítés megkezdésére irányuló kérésünkkel egyidejűleg), hogy az egész szolgáltatás teljesítésével elveszítjük.
Milyen költségeket kell a fogyasztónak viselnie a szerződéstől való elállásakor/felmondáskor?
Elálláskor kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének közvetlen költségeit vagyunk kötelesek viselni (kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését, vagy ha a vállalkozás a költségviselési kötelezettségünkről nem tájékoztatott minket), ezért a terméket nem adhatjuk fel utánvétellel vagy portóval. Ezzel összefüggésben a termék ingyenes kiszállításának díját sem lehet utólag a fogyasztóra terhelni.
Az eladó az elállás/felmondás miatt egyebek mellett sem kötbérfizetési kötelezettséget, sem bármilyen pénzbeli büntetést nem róhat ránk.
Minden internetes szerződés esetén megilleti a fogyasztót az elállási, vagy felmondási jog?
Nem, mivel a rendelet tételesen felsorolja azokat az esetköröket, amikor nem gondolhatjuk meg magunkat a termék átvétele vagy a szolgáltatásra vonatkozó szerződéskötés után. Feltétlenül tudnunk kell azokról az esetekről, amikor nem gyakorolhatjuk elállási vagy felmondási jogunkat, hogy a vásárlási döntésünk előtt ezt a körülményt is mérlegelhessük.
Az online kereskedő meghatározhat-e a rendelet szabályaitól eltérő, a fogyasztóra nézve hátrányosabb szerződési feltételeket?
Nem, mivel a rendelet szabályaitól csak a fogyasztóra nézve előnyösebb, kedvezőbb módon lehet eltérni, például 14 napnál hosszabb elállási határidő biztosításával. Emellett az eladó biztosíthatja az elállási jogot olyan termékekre is, amelyek esetén egyébként a rendelet kizárja a fogyasztó szerződéstől való visszalépését
4. Kerékpárok használatával kapcsolatos hasznos információk
Váltás
Ügyeljünk a keresztbe váltás elkerülésére, mert ez rendellenes kopáshoz vezet és csökkenti a lánc és a fogaskerekek élettartamát, és a lánc leeséséhez vezethet. Kerüljük a terhelés alatti váltást.
Fék/fékezés
A V-fékkel rendelkező kerékpárokon a kerék kivételéhez ki kell akasztani a féket, hogy a felfújt külső gumi kiférjen a fékpofák között. A kerék visszarakása után mindig ellenőrizzük a gyorsszár megfelelő meghúzását és akasszuk vissza a féket!
A hidraulikus tárcsafékkel szerelt kerékpáron soha ne húzzuk be a fékkart, ha a kereket kivettük, mert az a fékdugattyúk károsodásához vezet, mely csak szakszervizben javítható. Minden ilyen esetben használjunk tárcsahelyettesítő betétet.
A féktárcsát óvjuk a zsíros, olajos szennyeződésektől. Szabad kézzel ne fogjuk meg a fékfelületét.
Hosszabb folyamatos fékezés után ne érjünk hozzá a féktárcsához és a féknyereghez, mert ilyenkor 150-200°C is lehet a hőmérséklete.
A tárcsafékeknek kell pár erősebb fékezés, hogy összekopjon a fékbetét és a tárcsa és elérje a maximális hatásfokát. Ha még nem használt tárcsafékes kerékpárt óvatosan győződjön meg a fék képességeiről.
Légnyomás
Elsősorban a külső gumin szereplő értékeket tartsuk be! Ha nem szerepel rajta erre vonatkozó adat, akkor általánosságban:
- Az MTB kerékpárok kerekeibe 3-3,5 bar (43-50PSI) nyomás szükséges.
- A Trekkingekébe 3,5-4,2 bar (50-60PSI)
- Az országúti kerékpárokéba 8-11 bar (116-160PSI)
Teleszkópos villák
Teleszkópos villával általában a 60.000Ft feletti kerékpárokat szerelik. Ezekben a rugózó elem általában tekercsrugó és elasztomer. Csillapítási rendszert nem tartalmaznak. Állítani a két becsúszó szár tetején forgó tárcsával lehet a rugók előfeszítését, ezzel szabályozhatjuk – testsúlyunknak megfelelően – a villa keménységét.
A 80 000 Ft-os árkategóriától a villák felépítése még mindig hasonló, de már kiegészülhet a “LockOut” funkcióval. Ez azt jelenti, hogy egy kar elfordításával blokkolni tudjuk a villa mozgását. Ez hasznos lehet emelkedőn való haladáskor, mert a hajtásra szánt energia nem vész el a villa felesleges mozgásában. Ezeknél a villáknál ügyeljünk rá, hogy ne felejtsük Lock állásban miután felértünk az emelkedőn, mert lockolt villával gyökeres, sziklás talajon közlekedni, járdaszegélyre felhajtani, ugratni balesetveszélyes és a villában is kárt tehet.
120 000 Ft feletti kerékpárok villáiban már lehet állítható a visszaút csillapítás is, amit egyes típusokon a villa szárának tetején, más típusokon a villa alján tekerő gombbal lehet állítani.
Tisztítás/karbantartás
Ha magasnyomású vízsugaras készülékkel tisztítjuk a kerékpárt, ügyeljünk arra, hogy a váltó/fék karokat és a csapágyakat (kormánycsapágy, középcsapágy, kerékcsapágyak, összteleszkópos vázaknál a forgáspont csapágyak) ne érje vízsugár tengely irányból, mert kimossa belőlük a kenőanyagot és idő előtti tönkremenetelhez, vezet.
A láncot a használattól függően két-háromhetente, ill. minden esős kerékpározás után kenjük be láncolajozó anyaggal.
A teleszkópok becsúszószáráról minden kerékpározás után egy tiszta ronggyal töröljük le az összegyűlt szennyeződést.
Ha működésbeli, vagy minőségi kifogás lép fel a kerékpárral szemben, ezt e-mailben az webshop@fullbike.hu címen jelezheti felénk.
Jó kerékpározást kívánunk!
5. Szerzői jog
Tilos Nagy Norbert egyéni vállalkozó engedélye nélkül a nevet, képet, logót felhasználni, minden olyan termékhez, vagy szolgáltatáshoz, amely alkalmas az ügyfelek megtévesztésére, a szolgáltató, vagy a weboldal lejáratására. Az oldalain található egyes szöveges információk, képek, emblémák, tipográfiai és design elemek a szerzői jog hatálya alá esnek, tilos azokat a szolgáltató írásos engedélye nélkül sokszorosítani, terjeszteni vagy felhasználni.
6. Vásárlás menete
Termékek böngészése, kiválasztása
Az oldalon a bal oldali TERMÉKEK menüből tud a csoportokhoz jutni. Ha egy kerékpárt szeretne, kattintson a KERÉKPÁROK menüre. Itt egy új ablakban megjelennek a kerékpárok fajtái. Válasszon egyet és már láthatja is az adott csoporthoz tartozó kerékpárokat.Pl : TERMÉKEK menüből válassza a BMX kerékpárok menüt, és már válogathat is a sok BMX kerékpár között. A rendszer minden menüje ezzel a módszerrel működik.
A böngészés a terméklistákkal folytatódik.
Bal oldalon egy képet lát a termékről, majd a nevét, és árát. Ha ezekre rákattint, a termék saját információs oldalára jut. Jobb oldalon felül látható a termék ára, és itt lehetőség van a rendelésre, csak kattintson a kosárba gombra. Ezzel a termék a kosarába került.
A termék tulajdonságai
Itt már láthat a termékről nagyobb képet, és részletes információt. A képre kattintva még nagyobb képet láthat a termékről. Bárhova kattintva vissza jut az információs oldalra. Itt megadhatja a rendelni kívánt termék mennyiségét és a rendelés gombra kattintva elindíthatja a vásárlási folyamatot.
A vásárlás
A vásárlás a regisztrációval kezdődik (amennyiben a regisztráció korábban nem történt meg). A felső menüsoron, válassza ki a regisztrációs gombot, majd írja be az adatait. Ezek az adatok tartalmazzák a számlázási adatokat. Figyelmesen töltse ki az összes mezőt. Mindig valós adatokat adjon meg, hisz arra a névre és címre küldjük a visszaigazolást és később a terméket, amit ön megad.
Vásárolni csak regisztrált felhasználó tud! Amennyiben csak böngészi oldalainkat, nem kell regisztrálnia magát.
Ha a regisztráció sikeres volt, azt e-mailben tudatjuk önnel és már indulhat is a vásárlás. Bejelentkezni a Belépés gomb megnyomásával tud. Írja be nevét és jelszavát, amit választott.
Első lépésben egy gyűjtőhöz jutunk, ahol láthatjuk a kosarunk eddigi tartalmát. Itt módosíthatunk a rendelésekben. Visszatérhetünk a vásárlás folytatásához, vagy indulhatunk a pénztárhoz. De törölhetjük is azt a rendelést, amire nincs szükség. A kosár tartalmát minden esetben megtekinthetjük a felső menüsor Bevásárló kosár címére kattintva.
1. lépés
Fogadjuk el az általános feltételeket. Amennyiben eszünk ágában sincs, úgy le kell mondani a vásárlás folytatásáról.
2. lépés
A szállítás és fizetés meghatározása. A lenyíló menüből válassza ki az önnek legjobban megfelelő szállítási módot, majd kattintson a tovább gombra.
Most beállíthatja a fizetési paramétereket. Fizethet bankkártyával, vagy készpénzzel, vagy banki átutalással. Válassza az önnek legmegfelelőbbet. Üzletünkben is fizethet a fenti módszerek valamelyikével. Ebben a lépésben lehetősége van feltenni azokat a kérdéseket is amikre konkrétan kíváncsi a vásárlással, v a termékkel kapcsolatban. Ha ezzel megvan, akkor ismét kattintson a tovább gombra.
3. lépés
Ebben a részben már csak annyi teendője van, hogy kinyomtassa a visszaigazoló email másolatát, saját maga számára, ha szüksége van rá. Ebben minden adata szerepel, ami a vásárlás folyamán keletkezett. Ezt az e-mailt elküldjük önnek a regisztrációnál megadott email címére. Ezért is fontos, hogy a regisztrációnál pontos, és élő email címet adjon meg. Ezek után munkatársunk regisztrálja rendelését, és cégünk összekészíti önnek azt az átvételre. Ha nincs raktárkészleten az adott termék, v már nem kapható, arról önt azonnal értesítjük.
Ha az árut sikerült beszerezni, akkor ön azt a rendeléstől, vagy adat egyeztetéstől számítva 2-3 munkanapon belül átveheti.
Akciók
A fullbike.hu webáruházunkban folyamatosan találhat akciós termékeket, amelyek kedvezményes áron kerülnek eladásra. Az ilyen termékek ára mellett minden esetben szerepel a megtakarítás összege.
Ha kérdése, észrevétele van, lépjen kapcsolatba velünk!
Kívánunk mindenkinek sikeres és eredményes vásárlást!
7. Fogyasztóvédelmi rendelkezések
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről.
17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről.
370/2004. (XII. 26.) Korm. rendelet az üzleten kívül fogyasztóval kötött szerződésekről és az üzleten kívüli kereskedés folytatásának egyes feltételeiről.
151/2003. (IX. 22.) Korm rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról: http://www.fvf.hu/data/cms8480/151_2003_Korm_rendelet.pdf
A jótállási jeggyel ellátott termékek esetén kérjük, forduljon az azon feltűntetett szervizekhez.
8. Etikai kódex
Vevőink elégedettsége
Vevőink elégedettségét sokszínű igények kielégítésére alkalmas, értéket jelentő termékek és szolgáltatások kínálatával, korszerű kereskedelmi technikák kifejlesztésével nyerjük el.
A társadalom iránti felelősségünk
Tevékenységünket a társadalom iránt érzett felelősséggel végezzük, és lehetőségeink keretein belül szerepet vállalunk a helyi közösségek céljainak támogatásában.
Jogtalan előny tilalma
Üzletvitelünkben a becsületesség és a feddhetetlenség érvényesül, és ugyanezt várjuk el üzletfeleinktől is. A jogtalan előny nyújtását vagy elfogadását minden formájában elítéljük. Nem bátorítjuk ajándék adását, illetve annak elfogadását.
Átláthatóság
Ügyleteinket az érvényes nemzetközi szabályoknak megfelelően, a legjobb gyakorlat kialakítására törekedve, törvényes keretek között végezzük.
Érdekérvényesítés
Tevékenységünk során jóhiszeműen és becsületes módon, az adott ország vonatkozó törvényeinek és előírásainak szellemében lépünk fel, és csak a megengedett eszközöket használjuk.
Információk védelme, információk adása
A társadalom és az ügyfelek jogos információ igényét cégünk működéséről készséggel kielégítjük. Az ügyfelekről vagy saját munkatársainkról birtokunkba jutott, valamint az üzleti partnerektől bekért titkos és bizalmas információk védelmét kötelességünknek tartjuk.
Szellemi tulajdon védelme
Saját szellemi tulajdonunk védelme mellett tiszteletben tartjuk másoknak a szellemi tulajdonhoz fűződő jogait.